مشاوره مدیریت دیجیتال

با دگرگونی عظیم فناوری‌های دیجیتال در سال‌های اخیر، بازاری جذاب و بزرگ برای شرکت‌های علاقمند به وجود آمده است. کاربرمحوری، حرف اول را در این اقتصاد نوظهور می‌زند. به همین دلیل، ساختار سازمانی شرکت‌های فعال در این اکوسیستم، باید به شیوه‌ای بسیار متفاوت با گذشته تعریف و پیاده‌سازی شود.

ما با شناخت جامعی که از فضاهای نوین ارتباطی نظیر موبایل، شبکه‌های اجتماعی، ابر مجازی و اینترنت داریم، مشاوری راه‌بلد برای کامیابی در عرصه کسب و کار دیجیتال هستیم و مدیران را با راهبردهای خلاق و منحصر به فرد خود که متناسب با چارچوب‌ها و ظرفیت‌های این حوزه تدوین خواهند شد، به آینده‌ای پایدار و روشن رهنمون می‌شویم.

گوشی‌های موبایل، شبکه‌های اجتماعی و سایر فن‌آوری‌ها، روابط بین کسب و کارها و مشتریان را دچار دگرگونی‌های شگرفی کرده است. در این اقتصاد دیجیتال مصرف‌کنندگان بسیار قدرتمند شده‌اند و شرکت‌ها نیز خود را با راه‌های جدیدی به منظور ایجاد مزیت رقابتی مواجه ساخته‌اند.

برای رشد در چنین محیطی شرکت‌ها نیاز دارند که نه تنها نسبت به این فن‌آوری‌های نوظهور به آگاهی دست یابند بلکه واکنش‌های سازمانی خود را نسبت به این مقوله در سطح بالایی از تعهدات، توسعه دهند.

برندگان در اقتصاد دیجیتال کسانی خواهند بود که توانایی کار و فعالیت در محیطی با مفروضات جدید را دارند و قادر به کشف رویکردهای جدید در این محیط می‌باشند.

چهار تحول تکنولوژیکی خاص که عامل تغییر ساختار در اکوسیستم‌های دیجیتال هستند:

  • موبایل: نفوذ گسترده و تحول قابلیت‌های عمده گوشی تلفنی‌های هوشمند
  • شبکه‌های اجتماعی: فراگیری شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا توسط کاربران
  • ابر: مبتنی بر تقاضا، دسترسی در زمان واقعی به ابررایانه و ذخیره‌سازی نامحدود
  • اینترنت: همگرایی واقعیت و دنیای مجازی

پرواضح است امروزه فناوری‌های مذکور روابط بین مشتریان و کسب و کارها را به شدت تغییر داده است. مصرف‌کنندگان توان بیشتری به دست می‌آورند برای گردآوری و پردازش داده‌ها، اطلاعات و صدا نظرات سایر افراد و شرکت‌ها می‌توانند نفوذ گسترده‌ای بر منابع جدیدی از اطلاعات مصرف‌کنندگان داشته باشند.

برای برنده شدن در اقتصاد دیجیتال شرکت‌ها باید تشخیص دهند که زمان عمل هم‌آکنون است و در عین حال مخاطرات نیز بالا است. مدیران باید مایل به کشف روش‌های نو و یادگیری براساس تجربیات باشند و در عین حال بر روی مسائل حیاتی ذیل نیز تمرکز داشته باشند.

  • آیا ما یک استراتژی دیجیتال پویا داریم که تولید کننده ارزش و در نظر گیرنده کسب و کارهای جدید باشد؟
  • آیا ما نسبت به این که مشتریان‌مان چگونه از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌کننده از نقش عمیقی برخوردار هستیم؟
  • آیا ما یک شریک استراتژیک در زمینه تکنولوژی‌های دیجیتال داریم برای پاسخگویی به نیاز بازار؟
  • آیا استراتژی‌های بازاریابی مه از مزیت‌های تکنولوژی‌های جدید برای افزایش وارتقاء پتانسیل‌های سنتی ما برخوردار است؟
  • آیا ما به طور کامل از موبایل و اینترنت برای استراتژی ورود به بازار استفاده می‌کنیم؟
  • آیا ما از توان و سازمان کافی و لازم برای اجرای استراتژی‌های دیجیتال‌مان برخورداریم؟
  • آیا IT ما به اندازه کافی با مدل‌های کسب و کار جدید و تغییرات آن سازگاز است؟

خدمات مهندسین مشاور سنجش امکان طرح در زمینه اقتصاد و کسب و کار دیجیتال نقش حیاتی در موفقیت کسب و کارها در محیط‌های جدید خواهد داشت.

  • تدوین راهبردهای کسب و کار دیجیتال: مهندسین مشاور سنجش امکان طرح با استفاده از توان و تخصص خود در خصوص تدوین راهبردها و خلاقیت‌های تجاری، به کارفرمایان خود کمک می‌کند تا نسبت به ترسیم یک چشم‌انداز بلندمدت در راستای تحول دیجیتالی کسب و کار خود اقدام نمایند.
  • بازاریابی دیجیتال: ماهیت اقتصاد دیجیتال به گونه‌ای است که بازاریابی، بخش لاینفک ان به حساب می‌آید. سنجش امکان طرح خدمات مشاوره خود را در این خصوص در حوزه تدوین استراتژی‌های بازاریابی، تدوین معیارها و سنجه‌های عملکرد، ساختار تشکیلاتی و قیمت‌گذاری به کارفرمایان ارائه می‌نماید.
  • پیاده‌سازی: سنجش امکان طرح فراتر از تدوین و توسعه برنامه‌ها و استراتژی‌ها به کارفرمایان خود در پیاده‌سازی ساختار سازمانی دیجیتال، اجرای برنامه‌های مدیریت تغییر، تأمین نیروی انسانی و آموزش کمک می نماید.